Vilken dröm alltså!!

Sån här dröm jag hade inatt har jag aldrig haft tidigare, världens ångest o stressdröm!

Drömde om Kreta

Drömde först att vi var i nån jävla park, med massa polare, träffade shoppe där o han kunde helt plötsligt Fläta sina ben och dra dom över huvudet tills han såg ut som något jävla spädbarn, hans ena tjejpolare stod som stöd, jag tog foto, o shoppe  tyckte bara det var helt normalt, när han sen vecklades ut, FYFAN vad de såg ut, och då skulle jag rätta tilldom, kändes lite som ni vet, när man böjde en barbies ben när man var lite, tillslut blev det bra iallafall!

sen skulle vi då till kreta, fick skjuts i nått plan där en hel fotbollsliga lovat oss plats, var lite som en buss, den strannade o vi hoppade på, när vi kom in i planet kommer jag ihåg att jag såg, flygvärdinnor som sov o fotbollsspelarna som, mörkt i planet... sätter oss och då kommer jag på att jag glömt min resväska, och min cykel, av nån anledning skulle jag ha cykel med mig! då störta planet neråt, men inte så att vi blev skadade (som sagt en buss kändes de som) hållplats o grejer...

landade, sen var vi på Nån stor gård, Mamma o pappa var där,  fotbollsspelarna var där, mina gamla lärare var där o lite vänner o släktingar! jag hade stor ångest över att planet snart skulle gå och utan packning o cykel, hur fan skulle de gå, pratade med mamma, berätta hur de var, hon var helt lugn men lite stressad (vi är i danmark nu) Jag är tillbaka om 45 minuter (hon skulle  hämta alla mina saker i sverige till dk) (hon har inget körkort, så jag vet inte hur hon skulle komma fram men men, jag tror, drömmen börjar svalna lite, att pappa körde iväg till sverige, men hur de gick har jag faktiskt ingen aning om, jag tror nt att vi kom iväg,

Vaknade istället halv 12 idag, FUCK min tvätttid går ut om en halvtimme!! :(
ringde mamma direkt och berättade min dröm eftersom den var så klar!
Varför drömmer man om sån panik inför en resa, att man glömmer saker o att man inte kommer iväg...
snackade med Millan igår kväll, o hon frågade om jag hade packat, så de har nog me det att göra!
Det med shoppes ben har jag ingen aning om varför jag drömde, men så var de iallafall..

JÄVLIGT glad att jag vaknade o att de är 9 hela dagar fram tills jag åker, o jag har tid på mig att packa och se till att jag inte glömmer något, cykeln får stå hemma!

Snart blir det Oxie, och får även tvätta hemma hos mamma o pappa, träffa Natti kanske!


__________________________________________________________________

En dröm är en psykisk upplevelse, som oftast uppträder under REM-sömnen där den upplevs ha en berättande form. Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier. En dröm upplevs normalt sett som fullt verklig medan den pågår, men i samma ögonblick som den upphör faller den oftast i glömska. Ibland har man kvar ett vagt minne av till exempel en viss känsla man hade under drömmen. Om man väcks under själva drömsekvensen minns man oftast mer om drömmen.

En särskild typ av drömmar är lucida drömmar (även känt som klardrömmar). När man drömmer en lucid dröm är man medveten om att man drömmer. Man kan också påverka händelseförloppet i större eller mindre grad. Lucida drömmar är mycket ovanligare än den vanliga typen av drömmar som alla människor drömmer varje natt. Man kan träna upp sin förmåga att få lucida drömmar, så att man kan få ett par tre lucida drömmar i veckan, men man kommer fortfarande drömma vanliga drömmar som vanligt (även om man oftare minns dem än vad "vanliga" människor gör). Det talas om att folk som får klardrömmar har stor hjärnkapacitet, men detta är dock obekräftat.
__________________________________________________________________



om exakt 9 dagar sitter jag vid den här poolbaren och väntar till Millan har slutat för dagen :)

Längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0