Tjohooo

Skt Hans dag; Som svensk midsommar fast i Danmark :P och vilken jävla tur att jag inte jobbar idag, med fullbokad uteservering o massa mat! Sitter hemma nu o funderar på att göra mig en makaronisoppa (Linas påhitt) Men gott som fan!

Recept:
Önskad mängd Makaroner
Önskad mängd vatten
Önskad mängd buljong (grönsaksbuljong)
Önskad mängd kryddor (dom du tycker om)
Låt koka (till Makaronerna är pyttelite "el dente" (?)
Häll up i sil,  låt vattnet rinna av
Servera i en djup skål
Skiva gärna lite ost på
Titta och beundra
Ös på en önskad mängd Ketchup
eller om så önskas: Senap

Sen är det bara att äta, det funkar alltid! :)


Midsommarn som firades hos Louise var alldeles galen :) festade i 12 timmar i sträck, massa god Midsommar mat i alla former, Hemma gjord Sill a La Louise...  "Vi hade iallafall tur med vädret" (filmtitel), Kubb, Brännboll i mörker, med galna spelare som knappt visste var dom slog eller vart dom skulle fånga bollen, galet kul!
O inte minst (jo) Massa dricka o tjej nubbe:) Fett kul midsommar, woho!

Dagen efter midsommar, alltså i nu i lördags, blev det Möllan med Jossan, Brandy, Ian, Calle o Fredrik (stavning), sedan kom  Biro och Sanne, skit kul, Satt där ett tag, sen skulle Brandy hem (jobb förstör alltid) så vi drog ifrån Möllan till Ice istället, sjöng lite kareoke o ...sånt ;) Sen tillslut avslutade vi kvällen på Breeze, minns nt så jävla mycket, men dagen efter, sjuukt ont i halsen, o det är val lite olika faktorer som bildat det!
Iallfall Grattis Calle på 20 års dagen igen :) (natten till söndag)

Idag blir det tvätta, men vilken tid jag satt upp kommer jag inte ihåg, men i eftermiddag iallafall!


Bilder från helgen får jag väl lägga upp på Facebook i sinnom tid :P

Ha de underbart barn!

 PUSS

Kommentarer
Postat av: lainen

angående makaronisoppan: godast bli det med köttbuljong och viktigast e ju att inte älla av all buljong såklart annars blir det ju ingen soppa!



jag brukar dessutom reda den så den blir litta tjock!

finns inget godare

2009-06-30 @ 16:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0