Ovsa




O
st V in S alet och A ndet: Där jobbar jag nu, andra dagen på mitt nya jobb och det går väldigt bra ansålänge, förutom alla Tågjävlar... Pissed off blev jag iallafall igår när duktig som jag var hoppade upp från sängen så jag kunde ta ett tidigare tåg så att jag var säker på att jag skulle hinna Till Tuborg Boulevard i tid, första dagen... men nej, tåget åker förbi minn hållplats Hellerup och stannar inte på en ända station förens i Snekkerstad 2 hållplatser från Helsingör och 9 hållplatser efter Hellerup, tåget var så försenat att det inte stannade på stationerna den brukar för att det tar för långt tid... Väl på tåget, stirrig och arg så ringde jag till Ovsa och berättade allting, och det var okej. På mitt nya jobb kom jag blöt av regnet och 1 timme sen :-/

Väl på jobbet: Lugnt på förmiddagen, kollade runt lite, läste menyn osv för att jag skulle försöka komma in i det, Danskan är svår och jag har jätte svårt för att förstå alla kunder som kommer in och beställer... men har tidigare jobbat mycket med danska gäster så man kan endå föra en konversation med dom utan problem men det tar lite tid...

Idag så jobbade jag hela dagen från halv 10 till halv 8... Ganska mycket att göra idag och jag lär mig nått nytt varje dag, super härligt ställe, sjukt nice när man stänger kl 19.. då känner man att man har resten av hela dagen på sig att göra något... sjukt nice.. helt olikt grillen, fast nu måste jag vända på dygnen igen att gå och lägga mig tidigt så jag kommer upp nästa morgon...

Nu är jag hemma, sitter bredvid min pojkvän som beundrar Medium på tv och äter upp mina Maltesers nu så att det är svårt att få kontakt med honom om jag vill säga något, men det är jag van vid efter 2år ch 9 månader tillsammans med honom, han är så unik att jag blir rädd ibland, vi är sjukt olika men älskar varandra så himla mycket endå, jag tror att det är då man håller ihopa längre, eftersom man delar varandras åsikter och tankar så mycket...

Imorgon ska vi iallafall över till Danmark, så jag kan Fixa Cpr-Nummer (personnummer), Skattekort, och Dansk Swedbank där min góa lön sätts in en gång i månaden;P
Föresten så är den danska kronan så sjukt hög nu, sist jag kollade var 130 ddk 196 ssk och gången innan det en vecka innan ca så var 130 ddk 186 ssk, alltså 10 kronor mindre! :O


Nu börjar klockan bli mycket och måste snart lägga mig om vi ska upp tidigt imorgonbitti...

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0