Hej hopp

Halloj, nu har jag vaknat ordentligt och tagit en varm dusch, och snart ska jag bort till Mkb vid Triangeln och hämta min allemansbox, så jag kan se ordentligt på tv :)
Nu funkar ju bara 4an och Dvd,n!
Igår kväll satte jag och David på Tropic Thunder, och vad jag mindes så var den skit dålig, men det var fel av mig att vara så emot den, den var ju faktiskt skit rolig, det är med Jack Black, Ben Stiller, Robert Downey Jr och även Tom Cruise är med i den.
Jack black är min favorit skådespelare, älskar hans filmer, men den roligaste är Nacho Libre (L) tröttnar aldrig på den !

Igår föresten när vi skulle sätta på Tropic Thunder så var Wolverine i dvd spelaren, och david peakade mig; du kommer ihåg när vi hyrde film på mitt namn wolverine och jag bad dig lämna tillbaka filmen.
Nicki; Ja, det gjorde jag!

Så såg jag att själva skivan var kvar i dvd,n, jag har alltså lämnat in fodralet bara i inlämningsluckan efter stängning fast utan själva skivan.
Men inga brev eller samtal har fåtts, så jag behåller den nog, det handlar om månader sedan! haha

Imorgon och på torsdag blir det jobb somvanligt och även på Lördag. Tydligen har min chef varit tvungen att dra ner på alla i servisens timmar pga ekonomin, så mina timmar kommer dras ner, fast ej vad jag har märkt så myckat av på sistonde, tycker jag jobbar lika mycket som innan.

En lite rolig sida i City igår:

Så Toppstartar du 2010

Börja Träna
*Testa alla nya pass på Gymmet (även om du tror att det inte är någonting för dig- Det kan vara precis tvärtom)
*Träna med en kompis och sätt upp gemensamma mål, peppa varandra
*Skaffa en personlig tränare och sätt upp träningspass som passar just dig och din kropp
*Köp en kalender och boka in din träning- Om du skulle missa någon dag är det inte heöa världen- Ny dag imorgon

Byt jobb
*Bryt upp med något du inte trivs med, alldeles för många är missnöjda med sitt jobb och sina arbetsuppgifter
*Våga vinn- sätt upp höga mål, vad vill du jobba som, få råd av någon vän
*Var inget offer- Var din framtids skapare, prata med din chef och förklara att du vill öka dina erbetsuppgifter och högre lön- säg vilka uppgifter du vill ha och ha med dig bra argument.
*Om du skulle vilja söka nytt jobb, nöj dig inte med att skicka ett opersonligt brev, utan ring gärna eller gå dit och föreslå en träff - våga sticka ut och bli ett ansikte
*Utnyttja kontaktnät- vem känner du som har kontakter på din arbetsplats

Ändra din kost
*Fundera igenom dina kostvanor, trivs du med dom? Vad vill du uppnå?
*Bestäm dig för att inte äta godis och dricka läsk, känns det för jobbigt?- försök att bojkotta sötsakerna från måndag till fredag
*Få inte dåligt samvete om du någon gång äter något onyttigt, upp i sadeln igen!
*Ät mindre portioner men ofta, ungefär var tredje till fjärde timme, då får du en jämn blodsockernivå, slipper sötsug och ökar dina chanser att lyckas


Nu ska jag göra mig iordning och sticka in till stan! Ha de bra gottfolk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0