Våld

Någon som såg dokumentären: Knivöverfall - det oprovocerande våldet``?
Det handlade blandannat om våldet i Skottland Glasgow. Det var alltså hemskt att se hur jävla dumma och rädda folket där var.
Ett antal ungdomar blev intervjuade om våldet där och dom pekade ut alla gängens "ställe" och pekade en bit bort - Gå inte dit, du kan inte gå dit, du blir överfallen och knivskuren.
Skolungdomarna går runt med fickknivar, köksknivar, machetes, elpistoler i skolorna.
HELT sjukt en kille dom visade som blivit knivskuren 2 dagar tidigare som var helt förstörd på magen.
En kille som blev mördad, en som blivit handikappad osv
Jaja det händer överallt tänker du säkert, men alltså Skottlands största (Mord)stad och IQ noll människor som inte fattar att dom genom ett knivhugg kan döda en människa eller ge skador som sitter hela livet.
Familj alltså, hur jävla svårt är det inte som förälder eller syskon, mormor morfar kusiner och allt vad det heter att acceptera att det som hänt har hänt, just för att en annan idiot fick adrenalin? Nä sätt idioterna i cell och låt dom ruttna!!! 

Puh, min ilska börjar släppa och jag har lust att Svara vidare på en enkät som jag fick skickat till min mejl om sprit! tar en halvtimme ca så behövde en liten Paus :)

Ha de NAJS


Nu börjar dessutom 2 ½ man :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0